Autor: Jana Lukajková, 18 rokov, Dohňany

VŠETKO JE V NAŠEJ HLAVE

Premiéra novej tanečnej inscenácie ČAKANIE...Na?...Keď?! sa konala 10. 11. 2022 v kultúrnom dome v Liptovskom Hrádku. Vôbec som nevedela, čo mám očakávať. Keď som si sadla na miesto a v hľadisku sedeli aj tanečníci rozmiestnení medzi divákmi, bola som veľmi prekvapená, ale zároveň som bola plná očakávania, ako sa dostanú na pódium. Zo začiatku som nerozumela významu niektorých scén. Snažila som sa byť veľmi sústredená, aby som prenikla hlbšie do príbehu jednotlivých obrazov, no celé sa mi to zdalo ako jeden veľký chaos. Neskôr som si uvedomila, že ten chaos bol zámerný, koncept nepochopiteľnosti a zložitosti splnil svoju úlohu zaujať. Musím vyzdvihnúť tvorcov, pretože vytvoriť niečo takéto náročné musí sprevádzať veľká odvaha. A dať to na javisko ešte väčšia.

Tanečníci boli perfektní, dali do toho všetko. Pohybmi zaujali celé hľadisko a, samozrejme, aj mňa. Najväčší zážitok som mala z hudby. Ešte som nezažila, aby zvukové efekty a hudobný podklad robil jeden nástroj. Mala som doslova zimomriavky z dokonalého spojenia hudby a pohybu. Kostýmy ma nezaujali až natoľko ako pôsobivé čiary nakreslené na rukách tanečníkov, napriek tomu, že som nevedela, čo mali tie čiary naznačovať. Neskôr sa čiary krásne prepojili s bavlnkami v jednom obraze na javisku. A presne toto sa mi v tomto diele páčilo. Bez veľkého vysvetľovania som vnímala, že každý si musíme nájsť svoju vlastnú verziu tohto príbehu, ako aj vlastnú cestu, ako ho pochopiť. Možno sa toto celé odohráva v našej hlave, a preto to každý a každá chápeme inak. Každý z nás má v hlave niečo úplne iné a tým je to ešte zaujímavejšie.

Predstavenie ma zaujalo po tanečnej aj hudobnej stránke. Malo svoje menšie chybičky, ale na konci, keď som prenikla do zámeru tvorcov, vyzeralo všetko naozaj úžasne.